23 Ağustos 2013 Cuma

Dikkat uzun bir tatil yazısıdır :)

Merhabalar
Sonunda tatil yazısını yazacağım merakla beklenen tatil yazısını :)
İpad'in gelmesini bekledim rahat rahat yazabilmek için bol görselli bi yazı olacak çünkü

3 senedir olduğu gibi yine sevdiceğimle bodrum yollarını tuttuk
Malum biliyorsunuz zar zor izin aldım 1 yıllık çalışan olmadığım için
Bayram haftasına geldiğinden fiyatlar inanılmaz uçuktu
Ani tatil planıyla bende alel acele yer araştırmaya başladım
Tabi Bayram haftası boş olur mu her yer dolu fiyatın yüksekliğini de geçtim yer bulsak yine iyiydi
Boooking.com sitesinden araştırdım ettim geçen senede gümbete gidip çok beğendiğimiz için tercihimizi bodrum gümbetten yana kullandık
Casablanca oteli buldum hem yer vardı hem fiyatı makuldu denize 5 dk yürüme mesafesindeymiş az odalıymış terası varmış derken burada karar kaldık
Zaten öyle ahım şahım çok şatafatlı yerleri istemiyorduk oda olsun duşu olsun yeter dedik zaten araba var denize uzaklığıfa önemli değil dedik yerimizi attırdık
Beklenen gün geldi gece 3 gibi yola çıkmayı hesaplamıştık öğlen orada olalım diye akşam arabadan sesler gelince korktuk sabah gösterelim öyle yola gidelim dedik 8 de oto sanayiye gidip 9 da yola çıktık Afyon'da mola verdik aman tanrım vermesemiydik bilemedim ben attım kendimi alış verişe sanki terlik bikini yokmuş gibi ona buna bakıyorum sevdiceğim attı kendini alış verişe  şapkalar aldık kendimize bikini mikini yemekte derken 2 saat Afyon'da oyalanmışız :)
Aldıklarım ve muhteşem şapkalarımız :)

Orda burda dur çişe gir içecek al derken akşam saat 7 de bodrum gümbette casablanca hoteldeydik
Küçük sıcacık pansiyon formatında bi yer sahibi ışıl hanım annesi babası ailesiyle birlikte işletiyor anlıycanız sile işletmesi
Girer girmez kocaman balkon karşılıyor sizi odaların kapıları o büyük balkonlara açılıyor
Balkonun tepeden görüntüsü arkamda full manzara gümbet ve bitez koyunun huzur veren maviliği
Odamız balkonlu değildi zaten gerekte duymadık girişteki balkonda ve odamızın önündeki geniş lobi gibi balkonlarda oturduk ve tabi terstan vazgeçemedik muhteşem bir teras manzarası tersta puflar yastıklar minderlerin üzerinde şekerlemede yaptım

407 Nolu odada kaldık diğer odalar harikaydı tatilin sonuna doğru arkadaşlarımız bize katıldı onlara verilen oda çok güzeldi genişti balkonu vardı ki balkonu olmayan diğer odalarda iyiydi fakat Hotel'in en berbat odası bir taneymiş oda bize denk gelmiş küçük oda çekmecelik yok sadece dolap dolapta tişört fln koymak için yer yok dümdüz makyaj malzemelerimi koyacağım bir alan yok eskiden ev telefonlarının önünde küçük aynalı ve ufacık bi tahta olurdu aynen öyle bi ayna koymuşlar saç kurutma makinesi her odada var bizde yoktu sürekli gidip saç kurutma makinesi istemek zorunda kaldım çünkü sahibi kendi mankinesini verdi yedek olarak bencd gidene kadar  kalacak makine bile yoktu
Odayı değiştirmek istedik fark alırım dedi ışıl hanım bizde fark alın önemli değil dedik ama sonra baktı ki her yer dolu
Burda ayıp etti ama biz yine bsy demedik belki bizle aynı parayı belkide daha azını verenler güzel odalardaydı çünkü tüm odaların temizlenirken perdeleri açılıyordu hepsinin içini gördüm bir tek kötü bizim odaydı en ucuz fiyattan da kaldığımızı sanmıyorum çünkü arkadaslarım bizle aynı paraya anlaştı ve bookinde arkadaşım baktığında fiyatların geldiklerinde daha düşük olduğunu gördük tabı bizim 3. Günümüzdü ayırtırdık falan oralarda fiyat konusunda ne stratejiler döner bilemem ama fark alırım demesi daha kapasitesi dolu mu bakmadan bu kelimeyi söylemesi olmadı
İnsan en azından der ki sizin canınız sağolsun ama yerimiz yok

neyse giderseniz 407 Nolu odada kalamayın özellikle ön tarafa bakan odaları isteyin
terasın güzel manzarası odanızın içinde ve ufakta olsa balkonunuz buluyor özel mülkiyete bağımlıysanız :) teras yerine kendi odanızın balkonunda olmak terasın keyfini verecekti
Kahvaltısı normal sıradan kahvaltı  bazı günler haşalama yerine yağda yumurta ikram edildi
bu kahvaltıyı dışarıda yapmaya kalksanız en düşük 10 lira ödersiniz

Onun haricinde hotel sahiplerinin çok ikramlarını gördük kahveler şekerler bayramda bayramlaştık normalde oda kahvaltı olan standartlarına bayramın ilk günü 5 çayı eklendi bayramda kahvaltımız farklıydı nutellalar pişiler börekler vardı bayram kahvaltısı esintisindeydi güzeldi
Sahipleriyle uzun uzadıya güzel sohbetlerimiz oldu yabamcılık çekmedik ayrıca aşırı hayvan severler kedileri var ve Mahallenin tüm kedilerine köpeklerine bakıyorlar bundan dolayı çok sevdim ve gözümde olmadı hiçbir kusur
Bir fincan kahvenın kırk yıl hatırı vardır diyerek kırılan o potu önemsemedik oldu olan dalgındır insanlık halidir dedik unuttuk

Burası da odamızın penceresinden ki manzaramız
Teras manzarası

Otelimizin kedileri
 Sennur 19 yaşındaymış maşallah çok tatlı

Maru daha gencecik delikanlı 2 yaşında tam bir deli tekir odaların kapısına gelip beni içeri alın diye miyavlıyor sizle uyumak istiyor :) benim sevdiceğim duymasında :) maruyla ufak da olda bi şekerleme yaptık koyun koyuna evdekilere olan özlemimi bunlarla giderdim

Otel faslı böyleydi canımız dışarı çıkmak istemediğinde terasa çıktık balkonunda dizi izledik içeceğimizi aldık terasta demlemdik geceleri kısacası güzeldi

Denize biteze gittik orayı seviyoruz Deniz'i güzel nezih yer düzgün ailelerin geldiği yerlerden ah bi de bebe  sesleri olmasa çok daha iyi olurdu ama neyse  :)
Orada Ece beach'e gittik kendilerine özel hamburgerleri var kıymayla yapılmış leziz kolayla birlikte 15 lira böyle yemek ve içecek alırsanız şezlong ücreti alınmıyor geçen senede hep böyle gitmiştik en mantıklısı ve güzeli bu uygulama bence

Geçen sene Türkbükü Turgutreis'i gezdiğimiz için bu sene yalıkavağa gittik havası Deniz'i güzel fakat biz bilemediğimizden dandik beach'e denk gelmişiz yosun vardı o yüzden pek rahat edemedik
Yalıkavağa gitmişken kavaklı köftecisine uğramadan olmaz dedik o yorgunluğun ve beach'in kötü çıkmasının üzerine gelen en muhteşem plandı :)
Karnımın açlığından mı yoksa yorgunluktan mı bilinmez hiç foto çekmemişim bende size netten bulup örnek olarak koyuyorum
Bu görseller alıntıdır örnektir
10 ya da 12 adet yanlış olmasın köfte geliyor közlenmiş domates üstünde yani ödün ateşinde pişmiş domates yatağında kavaklı köftesi :)

Bildiğimiz fasülyeli piyazın bi farklı yok diğer piyazlardan fakat köfte cidden övüldüğü kadar var lezzetli ağır değil ve en çok beğendiğim ise hafif yağlı ince fırınlanmış ne kıtır ne çok yumuşak ekmeği gidin görün yiyin diyorum :)
Bu eski fiyat listesi sanırım yeni fiyat şöyle
Köfte 14
Şiş 15
Sadece bunlar farklı

Ayrıca yürürken dönerci vardı yine yalıkavak çarşının içinde oranın yerlisi oradaydı baya kalabalık vardı kavaklı köftecisine niyetlendiğimiz için gitmedik hatta bir daha gelelim burası güzel herhalde yaşlısı genci sırada diye düşündük ama
Gidemedik tabi artık orası seneye kaldı

Sonra sevgili lulu'nun tavsiye ettiği gümüşlük limon Cafe'ye gitmek istedik fakat yoğunluktan ne yer vardı ne de duyduğumuza göre Bayram dönemi fiyatlar yüksekti
Gümüşlük limon Cafe'i de başka zamana bıraktık

Bodrum'un içine neredeyse her akşam gittik
3 senedir gittiğimiz halde sünger pizzayı nasıl keşfetmedik bilemedim sevdiceğimle kızdık birbirimize
Sünger pizza bodrum marina tarafında
Karışık pizza 35 lira 8 koca dilim 3 kişi doyar biz öküz boyuna mensup olduğumuz için sevdiceğimle o pizzayı oturup ikimiz yedik tabi şiştik mi şişmek ne kelime patladık
Sünger pizza senelerin pizzacısıymış Bodrum'da çok meşhur ve meşhur olmasına rağmen dötü başı dağıtmayan adreslerdenmiş ki gidince fark ediyorsunuz fiyatlar makul kocaman bir bina bahçesi arka bahçesi terası var giderseniz terasında oturun garsonlar sahipleri o kadar ilgili ki anlatamam
Gittik dışarıda masa bekleyen kişilerden oluşmuş koca kuyruk vardı sıramız geldi terasta oturmak istedik çıktık terasa kenarlarda yer yoktu ortaya oturduk bız yemegımızı beklerken hiç bir şey söylememize rağmen bizi sizi köşeye kenara manzaraya karşı alalım dediler harika bi jest oldu bize marina clubden gelen canlı müzik sesinin eşliğinde muhteşem manzaranın keyfini çıkarıp pizzamızı yedik

Yemeğimiz bitti hemen çay kahve ikram edildi yalnız pizza el yapımı taze yapım olduğu için yarım saatte ancak geliyor pizzanız biraz beklıyorsunuz
Kalın hamur pizza yok hep ince hamur saat 12 de servis kapanıyor öylen happy hour saatleri de varmış öyle duydum
Pizzasının lezzeti güzel kesinlikle pizza hot subaro halt etmış yanında
Sünger special  pizzayı önerdiler garsonlar bize içine deniz ürünleri olduğu için sevdiceğim yanaşmadı riske girmedik 3 kere gittik 3 ün de de karışık pizza yedik
Çökertme kebabını çok övdüler kebap modunda olmadığımız için onuda denemedik
Hatırladığım kadarıyla tavuk çökertme 22 et çökertme 33 lira
Sünger pizza kalamarlı karidesli 45 lira 8 dilim büyük boy pizzaların jumbo boylarıda bulunmakta
Terasta marina manzarası
Burayada gidin görün yiyin diyorum zaten müdavimi olacaksınız eminim

Sonra arkadaşlar gelince Bodrum'un meşhur tekilacılar sokağına gidelim dediler
biz de şimdiden 35 yaşına gelmiş evli çiftler modunda olduğumuz için acaba diyerek evet dedik
bir tek Bodrum'un ilk zamanlarında kurulan Veli bara gideriz can ve Ceyhun abi 22 senedir orda çalıyorlarmış rock müzik yapıyorlar 3 senedir onları dinlemeden bitirmeyiz tatilimizi
Cem Karaca'ı Erkin Koray'ı bir de onlardan dinleyin bayılacaksınız can abi sesini Ceyhun abi ise gitarını konuşturanlardan yer bulamayınca anlıycaksınız ne demek istediğimi :)

Neyse arkadaşların ısrarıyla gittik tekilacılar sokağına ergen dolu arkadaşlarım çok sıkışık tıklım tıklım koca bi meydan sokak içinde kopuyorsun
al iç içkini şeklinde ufak bistrolar var sokağın içindesiniz dj çalıyor siz coşuyorsunuz eğlenmeye eğlencesi çok güzel ama benim gibi canlı performanstan daha çok zevk alanlardansanız sadece eğlenirsiniz kelime anlamında gerçek anlamda değil
O geceden fotolar :)

Coştukça coştuk güzeldi sevgiliyle gidilmez bence arkadaş grubuyla toplanıp gitmelik
Arkadaşlarınızla daha çok coşar kop kop yaparsınız :)
Fiyatlar bar düzeyinde tekila shot sex on the beach 10 lira

Bodrum'un kendine has meşhur döneri var duymuşsunuzdur belki duymayanlara tarif edeyim
İstanbul'un nasıl sebzeli kokoreçi varsa bodrumunda sebzeli döneri var onuda tattık eksik kalırmıyız

İlk başta nokta dönere gittik çarşı içinde barlar sokağında
Sebzenin haricinde dönerin içinde hafif çemen var
Buram buram pastırma kokuyor zaten dönercinin olduğu yer neymiş lan bu deyip canınız çekiyor
Fotoğraflar internetten alınmadın örnektir
Gittik denedik ilk başta acemilikten nokta dönere gittik pek güzel değildi beğenmedik
Buram buram pastırma kokuyor diyince yanlış anlaşılmasın ufak baharat pastırma çeşnisi var içinde pastırma fln yok güzel düşünülmüş değişik bi döner

Noktanın sunumunu beğenmedik ufacık küçücük lavaşta dönere 7 8 lira veriyorsunuz 1 adetle doymanız imkansız döner geç ve soğuk gelince sevmedik burayı sonra netten araştırmalarımıza göre karşısında şirin döner varmış bizim gözler kör tabi görmemiş gerçi görsek ne bilcez meşhur olduğunu öğrenince oraya gittik oranın döneri daha güzel sebzeli denmesinin hakkını veriyor dönerin içindeki sebzeyi tadabiliyorsunuz
Bodrum standartı mıdır bilmem burda da küçücük lavaş döner 7 lira nokta da ki gibi ama menü olarak alınırsa içinde içeceği patatesi 15 lira burda da fark olsun menü olarak ismeyelim dedik ama yine 2. Lavaşı Yemeden doymak mümkün değil lavaş porsiyon çok küçük lezzetli de olsa
Tadımlık olsada bodrum sebzeli dönerinide tattık canımız aman aman çekmedikçe gitmeyiz
bizim Ankara dönerimiz aspava dürümümüz (canım çekti haaa :) bi harika sebzeli dönerde neymiş
Benim bildiğim döneri yedin mi doyarsın o ne öğle sandviç gibi

Yeme içme faslı böyleydi gezme faslında bitez bodrum arasına gidip geldik son 2 gün Bodrum'da kalmayıp çılğınlık yapalım dedik otelden yapılan rezervasyondan erken ayrılıp Didim'e gittik orada 1 gün kaldık sonra benim illet 20lik dişim 6 sene sonra çıkmaya karar verdi ve ben ağırıdan duramadım pazar dönüp Pazartesi işe başlarsam sıkıntıyla olmaz dedim ve Cumartesi dönme kararı aldık

Dönerken rahatsızlandım nazar değdi bana :)
cırcır kusma derken orda burda durmak zorunda kalmaktan biraz geçde olsa eve Ankara'ya döndük
Eğlenceli sevdiceğimle arkadaşlarımla geçirdiğim hoş tatillerden biriydi seneye balayı muhabbeti olmasa tekrar giderdik artık seneye Bayram tatillinde kaçmayı düşünüyoruz
Evli bir çift olarak
Çok uzun bir yazı oldu okurken sıkılmadınız umarım